نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

بررسی نظام مدیریت مشارکتی از منظر نهج البلاغه

مقاله ی حاضر با هدف بررسی نظام مدیریت مشارکتی، اهمیت جذب کارکنان از منظر نهج البلاغه به عنوان یکی از منابع غنی اسلامی بررسی نظام مدیریت مشارکتی از منظر نهج البلاغه

مقاله ی حاضر با هدف بررسی نظام مدیریت مشارکتی، اهمیت جذب کارکنان از منظر نهج البلاغه به عنوان یکی از منابع غنی اسلامی


مشخصات فایل
تعداد صفحات34
حجم0/49 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته مدیریت

بررسی نظام مدیریت مشارکتی از منظر نهج البلاغه

 
چکیده
محیط كنونی، سازمانها را هرچه بیشتر به شیوه های جدید مدیریت سوق می دهدكه توجه به سبك مدیریت مشاركتی یكی از گزینه های این بحث است. صاحبنظران و اندیشمندان معروف جهان به صورت قاطع و تردید ناپذیر بر این عقیده اند كه مدیریت مشاركتی، تنها روش مدیریت نوین، مطلوب، كارساز و نجاتبخش در مؤسسات و سازمانهای گوناگون دنیاست. این امر دال بر اهمیت و ارزشمند بودن سرمایه های انسانی سازمان ها می باشد. از آنجایی که تعالیم عالیه ی اسلام و سیره علمی و عملی ائمه معصومین، توجه دست اندرکاران حکومت اسلامی را به برخورد صحیح و اصولی به نظرها و پیشنهادهای مختلف جلب می کند و از آنان می خواهد که تصمیمات مهم را با همفکری و تبادل اندیشه و مشورت با صاحبان نظر اتخاذ نمایند، بنابراین مدیران با کفایت، کارآزموده و برخوردار از قدرت اندیشه خلاق می تواننددرسازمان ها به عنوان مناسبترین بسترتحقق آرمان مشارکت افرادبه این مهم جامه ی عمل بپوشانند.
 
مقاله ی حاضر با هدف بررسی نظام مدیریت مشارکتی، اهمیت جذب کارکنان از منظر نهج البلاغه به عنوان یکی از منابع غنی اسلامی و همچنین با برشماری فواید مشارکت و موانع و محدودیتهای فرا روی نظام مدیریت مشارکتی به همراه راهکارهای اجرایی در آن در سازمانهای آموزشی به روش کتابخانه ای و با استفاده از منابع موجود و در دسترس تدوین شده است .
 
 
واژگان کلیدی :

مدیریت

مشارکت

نهج البلاغه

مدیریت مشارکتی

 
 
مقدمه 
امروزه یکی از معضلاتی که سازمانها به آن مبتلا هستند مشکل نیروی انسانی و ناتوانایی سازمان در استفاده بهینه از توان بالقوه کارکنان به وی‍‍ژه در سطوح کارشناسی و تخصصی است. این امر سبب کاهش بهره وری سازمان و ناتوانی در رقابت در عرصه های ملی و بین المللی گردیده است. سازمانهای مختلف در کشورهای جهان از روشهای گوناگونی برای حل مشکل نیروی انسانی بهره می برند که یکی از متداول ترین و با اهمیت ترین آنها سبک و روش مدیریت مشارکتی است. به گواه بسیاری از گزارشها و واقعیتهای موجود، موفقیت اکثر شرکتهای بزرگ مرهون به کارگیری مناسب این سبک مدیریت بوده است که به توسعه ظرفیت فردی کارکنان و ایجاد روحیه خودباوری، مسئولیت پذیری و تعهد در آنان منجر می شود.
 
 چنانچه اجرای مدیریت مشاركتی و نظام های تشكیل دهنده آن با موفقیت همراه باشد، از مزایا و پیامدهای چون بهبود روابط انسانی بین مدیریت و كاركنان، تقویت انگیزش در كاركنان، بهبود گردش كار در سازمان، بروز خلاقیت و نوآوری، تقلیل هزینه های تولید كالا و خدمات، افزایش احساس تعلق سازمانی در كاركنان و همسو شدن هدف های آنان با هدف های سازمان و در نهایت افزایش رضایت مشتری و به دست آوردن سهم بیشتر در بازار برخوردار خواهد بود. نظام مدیریت مشاركتی، نظام همكاری فكری و عملی كلیه اعضای یك سازمان با سطوح مختلف مدیریتی آن سازمان است. 
 
بنا بر عقیده صاحبان نظر «مدیریت مشارکتی» بیش از هر روش مدیریتی دیگر می تواند در سازمان های گوناگون به خصوص در نظام های آموزشی مفید و موثر واقع شود. بسیاری از اندیشمندان علم مدیریت در ایران، مدیریت مشارکتی را به دلیل اینکه ریشه در مذهب و فرهنگ اسلامی ما داشته کارکنان را در تصمیم سازی های سازمانی سهیم می سازد، و به آنها اعتماد کرده و استقلال عمل می دهد؛ و یا شأن و منزلت انسان در محیط کار را محترم می شمارد، آن را بهترین سبک مدیریت برای اداره نظام های آموزشی می دانند. در ایران نیز حدود یک دهه است که موضوع مدیریت مشارکتی مورد توجه قرار گرفته و تلاش شده تا آن را هر چه بیشتر گسترش دهند. با این وجود شواهد و دلایل نشان می دهد که آنچنان که باید و شاید این گسترش کیفی و کمّی رخ نداده است. 
 
حال این سئوالات به ذهن متبادر می شود که چالش ها و موانع پیش روی نظام مدیریت مشارکتی در سازمانهای مختلف چه هستند؟ با توجه به اینكه در یك كشور اسلامی هستیم و اساس و الگوی اداری ما بر مبنای منابع دینی بخصوص قران كریم، نهج البلاغه و احادیث و روایات مستند و با ارزش از پیامبر گرامی و امامان معصوم می باشند پس چرا از مدیریت مشاركتی كه در حوزه ی دینی از آن به نام مشورت و شور كردن نام برده اند كمترین استفاده را می برند. به همین منظور مقاله حاضر به منظور یافتن عامل اثرگذار در گسترش مدیریت مشارکتی و یافتن موانع و ارایه راه حلهایی برای از میان برداشتن آن موانع تدوین شده است. ابتدا، بر حسب ضرورت به تعریف مدیریت به طور عمومی و از نظر اسلام و مفهوم مشاركت پرداخته می شود.
 
 
فهرست مطالب

بررسی نظام مدیریت مشارکتی از منظر نهج البلاغه موانع و محدودیتها و راهکارهای اجرایی آن 1

چکیده 3
مقدمه 4
تعاریف و بیان مسئله 6
مدیریت 6
تعریف مشارکت 7

مفهوم مدیریت مشارکتی 8

اهمیت رایزنی در اسلام 9

اصل شورا و مشورت در امور در اسلام 11

اهمیت و مزایای مشارکت و مدیریت مشارکتی 14

فواید مشورت 17

معیارهای اخلاقی مشاوران 20

موانع و محدودیت های مدیریت مشاركتی 24

ـ دیگر موانع اجرایی مدیریت مشارکتی : 25

نتیجه گیری 28
منابع: 30
 
 
 
 
 
 
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336

همکاری در فروش فایل   فروشگاه فایل  کسب درآمد دانشجویی از فروش فایل

:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

جایگاه مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران

مسئله مورد بررسی در این تحقیق جایگاه مدیریت دانش در تصمیم گیریهای مدیران مدارس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران می باشد جایگاه مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران

مسئله مورد بررسی در این تحقیق جایگاه مدیریت دانش در تصمیم گیریهای مدیران مدارس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات16
حجم0/344 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpdf

توضیحات کامل

دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته صنایع

جایگاه مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران

 

دانلود پایان نامه جایگاه مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران

 
 
چكیده:
مسئله مورد بررسی در این تحقیق جایگاه مدیریت دانش در تصمیم گیریهای مدیران مدارس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران می باشد و به علت اینكه این تصمیمات با آینده دانش آموزان و سرنوشت میهن عزیزمان ارتباط مستقیم دارند ، اتخاذ تصمیمات نادرست می تواند  عامل تباه شدن  آینده انسان ها و غیر قابل جبران باشد .امروزه مدیریت دانش و دسترسی به دانش روز گرانبهاترین سرمایه شركت ها و سازمانهای موفق دنیا به خصوص سازمانهای آموزشی می باشد و تصمیمات به روزی كه براساس مدیریت دانش اتخاذ می گردند تعالی سازمان را تضمین می كنند . 
 
با توجه به موارد فوق اهداف تحقیق به شرح   ذیل می باشند :
1- تأثیر مدیریت دانش در انتخاب نیروهای مدارس  آموزش و پرورش شهر تهران، توسط مدیران 
2- تأثیر مدیریت دانش در تصمیمات انضباطی مدیران مدارس شهر تهران 
3- تأثیر مدیریت دانش در تصمیمات پرورشی مدیران مدارس شهر تهران 
4- تأثیر مدیریت دانش در تصمیمات اداری مدیران مدارس شهر تهران 
5- تأثیر مدیریت دانش در تصمیمات آموزشی مدیران مدارس شهر تهران 
6- تأثیر مدیریت دانش در تبادل تجربیات مدیران مدارس شهر تهران 
 
تحقیق با رویكردی فرضی – قیاسی از  طریق مشاهده ، مصاحبه ، پرسش نامه و مطالعه میدانی به بررسی روابط همبستگی و تحلیل داده ها و ساختن فرضیه های تحقیق می‌پردازد .تحقیق از جنبه هدف ، بنیادی ، كاربردی می باشد و نتایج آن در اصلاح و بهبود تصمیمات مدیران مدارس و به روز كردن این تصمیمات كاربرد دارد . جامعه آماری تحقیق ، شامل 7300 مدرسه در سطح شهر تهران بوده كه نمونه آماری 300 مدرسه از نقاط مختلف شهر می باشد .
 
جهت تجزیه و تحلیل داده های تحقیق ، از آمار توصیفی و روش های آماری پارامتریك استفاده می گردد . صحت یا سقم  فرضیه های تحقیق با استفاده از آزمون فرض نسبت در سطح معنی دار %95 تعیین می گردد . در نتیجه مدیران مدارس شهر تهران  در اتخاذ تصمیمات خویش از مدیریت دانش استفاده می كنند و جهت تصمیم گیریهای  بهتر باید در كلیه مدارس ، سایت كامپیوتری ایجاد گردد و با برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت كلیه تصمیم گیریهای مدیران براساس مدیریت دانش انجام پذیرد و بهتر است مدیران مدارس پیش از انتصاب لااقل  پنج سال سابقه ی معاونت در مدارس شهر تهران را داشته باشند .
 
 
 
کلمات کلیدی:

مدیریت دانش

سبك های تصمیم گیری

تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس

سازمان آموزش و پرورش شهر تهران

 
 
مقدمه 
اکثر تصمیماتی که توسط مدیران مدارس اتخاذ می شود با زندگی و سرنوشت دانش آموزان ارتباط دارد و به گونه ا ی با آینده ی میهن عزیزمان عجین می باشد و اگر این تصمیمات صحیح و سنجیده اتخاذ شوند آینده روشن و درخشانی در پیش رو خواهیم داشت و در صورتی که عجولانه و اشتباه باشند مشکلات عدیده ای از جمله مشکلات زیر را در پی خواهد داشت .
 
- تباه کردن زندگی یک یا چند انسان (دانش آموز ) 
- تحویل عناصر مضر و نامطلوب به جامعه 
- عامل ترک تحصیل و تغییر سرنوشت دانش آموز 
- عامل افت تحصیلی و مشکلات اجتماعی 
- بروز مشکلات روحی ، روانی در دانش آموزان 
- بروز مشکلات اداری و تاخیر در انجام امور مربوطه 
- از بین بردن انگیزه دبیران وکادر آموزشی مدرسه 
- ایجاد تعارض بین کادر اداری و آموزشی مدرسه 
- عدم برقراری ارتباط مناسب با اولیاء دانش آموزان 
- جبهه گیری و ایجاد مشکلات رفتاری در دانش آموزان و اولیاء ایشان  
 
- عدم آرامش و امنیت فکری دانش آموزان خوب و سالم در مدرسه با توجه به اینکه دانش از داده ها و اطلاعات نشأت گرفته و بدنه کلی مهارتهایی است که افراد برای حل مسائل به کار می برند و آمیزه ای ازتجربیات، ارزشها، اطلاعات موجود و نگر شهای کارشناسی نظام یافته است که چارچوبی برای ارزشیابی وبهره مندی از تجربیات و اطلاعات جدید ایجاد میکند و اطلاعات  و داده های ناخواسته را کنار می گذارد و به طور کلی نحوه مطلوب انجام کار را می نمایاند، لذا ضروری است جهت  موفقیت سازمانها،  به خصوص سازمانهای آموزشی که درگیر تحولات ودگرگونیهای روز می باشند،‌ دانش روز ومدیریت دانش در رأس برنامه های سازمان مورد توجه قرار گیرد لذا در این تحقیق به جایگاه مدیریت دانش در امر تصمیم گیری مدیران مدارس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران پرداخته می شود.
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336

همکاری در فروش فایل   فروشگاه فایل  کسب درآمد دانشجویی از فروش فایل

:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

مدیریت دارایی و بدهی

ریسک پذیری بخش جدایی ناپذیر هر کسب و کاری استهمچنانکه پیتر دراکراندیشمندبزرگ مدیریت در دهه 1970 عنوان کرد مدیریت دارایی و بدهی

ریسک پذیری بخش جدایی ناپذیر هر کسب و کاری استهمچنانکه پیتر دراکراندیشمندبزرگ مدیریت در دهه 1970 عنوان کرد


مشخصات فایل
تعداد صفحات21
حجم0/91 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود مقاله رشته حسابداری

مدیریت دارایی و بدهی

 
 
مقدمه
ریسک پذیری بخش جدایی ناپذیر هر کسب و کاری است.همچنانکه پیتر دراکراندیشمندبزرگ مدیریت; در دهه 1970 عنوان کرد; " فعالیت اقتصادی یعنی بکارگیری منابع کنونی برای یک آینده نامطمئن".تنها چیزی که در مورد آینده قطی است ;عدم اطمینان وریسک است..بررسی های تاریخی که توسط دکتر دراکر انجام شده بود نشان می داد دستیابی به عملکرد اقتصادی بهتر همواره با عدم اطمینان بیشتر همراه بوده است یابه عبارت دیگر با ریسک پذیری بیشتر.  
 
نتیجه نهایی برنامه استراتژیک باید ایجاد ظرفیت برای پذیرش ریسکهای بیشتر باشد.هر چند; برای گسترش این ظرفیت ; شرکتها باید ریسکهایی را که می پذیرند ; بشناسند.شرکتها بجای آنکه خود را بر اساس حدس و گمان یا شاید در عدم اطمینان غوطه ور کنند; باید قادر به انتخاب عقلایی ریسکها و سپس مدیریت آنها باشند.امروزه به ندرت سازمان یا شرکتی     می توان یافت که اهمیت مدیریت فعالانه ریسک را درک نکرده باشد .با توجه به ماهیت کسب و کار موسسات مالی ; مدیریت ریسک برای این نوع شرکتها از اهمیت ویژهای برخورداراست . این موسسات با ریسکهای مهمی همچون ریسک بازار( نظیرریسک نرخ ارز;نرخ سود وقیمت سهام) ;ریسک اعتباری وریسک عملیاتی  مانند (ریسک  فناوری اطلاعات; نیروی انسانی وفرایندها( مواجه اند که باید آنها را مدیریت نمایند.
 
 
 
کلمات کلیدی:

ریسک پذیری

ریسک نقدینگی

مدیریت دارایی

مدیریت بدهی

 
 
 
 
فهرست 
 
مقدمه   

تعریف مدیریت دارایی و بدهی

تعیین اهداف مدیریت دارایی  - بدهی

مدیریت دارایی- بدهی: خلق ارزش برای سهامداران

سیاست مدیریت دارایی-بدهی
ساختار ALCO
روش های تحلیل ALM
فلوچارت متداولوژی مدیریت ودارایی های بانک

ریسک نرخ بهره

ریسک نقدینگی

رابطه مدیریت ریسک و مدیریت دارایی و بدهی

گزارش دهی به کمیته مدیریت دارایی – بدهی 

استراتژی های مدیریت دارایی-بدهی

برنامه ریزی ریاضی
هدف کلی ALM
پیوست
منابع
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336

همکاری در فروش فایل   فروشگاه فایل  کسب درآمد دانشجویی از فروش فایل

:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

مدیریت در هزاره سوم

دانلود پایان نامه رشته مدیریت با عنوان مدیریت در هزاره سوم مدیریت در هزاره سوم

دانلود پایان نامه رشته مدیریت با عنوان مدیریت در هزاره سوم


مشخصات فایل
تعداد صفحات62
حجم0/372 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

مدیریت در هزاره سوم

 

چالشهای کار کردن در جهان امروز :

کار در اقتصاد نوین بطور روز افزون دانش محور است وافراد با قابلیت های که دارند و موجب افزایش سرمایه فرهنگی در محیط کار میشوند مبنای نهایی عملکرد سازمانی هستند. 
توسعه روز افزون در تکنولوژی اطلاعات و گسترش مستمر اینترنت ، سازمانها را تغییر شکل میدهند ، ماهیت کار را عوض میکنند و بر ارزش کارکنان علمی می افزایند.
نیروهای جهانی شدن همچنان که مشتریان و جریان منابع رقابت شدیدی را میان کسب و کارها دامن میزنند ، وابستگی زیادی در میان ملل و اقتصاد به وجود می آورند. (جهانی شدن)
سازمانها باید به استعدادها و قابلیت های نیروی کار که اعضایشان بطور روز افزون از لحاظ جنسیت ، نژاد و قومیت ، سلامت جسمی ، و سبک زندگی متنوع میشوند ، ارزش قائل شوند.
جامعه از سازمانها واعضایشان انتظار بالایی دارند که با تعهد به استاندارهای اخلاقی بالا و مسئولیت اجتماعی (حمایت از محیط طبیعی و حقوق بشر) عمل کنند. 
مسیرهای شغلی در اقتصاد نوین ، نوآوری برای ایجاد مجموعه ای از مهارت های به روز میطلبد. این مهارت ها برای کارفرمایان که با رقابت های فشرده و عصر اطلاعات چالش میکنند ، باید ارزشمند باشد.(خود-نوسازی)
تعریف سازمان: سازمان عبارت است از مجموعه‌ای ازافرادکه برای دستیابی به یک هدف مشترک با یکدیگر کارمی‌کنند تا خدمات یا‌کالاهایی تولید یاعرضه کنند ونیازهای‌مشتریان یا ارباب رجوع را برآورده سازند. 
سازمانها چیستند :
به عنوان سیستم باز ، سازمانها در فرایند تبدیل داده ها به کالاها ( خدمات نهایی به عنوان ستاده با محیط بیرونی شان در تعامل هستند .)
سازمانها با عملکرد برتر ، هم اثر بخشی دارند و هم از نظر عملکرد دارای بازدهی می باشند .
یک روش متداول برای توصیف اینکه چگونه یک سازمان بطور کلی کار میکند ، بهروری است. بهروری کیفیت و کمیت نتایج حاصله را در رابطه با هزینه بکار رفته می سنجد. 
 
 
 
کلمات کلیدی:

فرهنگ سازمانی

مدیریت در سازمانها

مسئولیتهای اجتماعی مدیریت

 
 
 

فصل اول: تعاریف ، معرفی مدیریت و سازمانها 2

فصل دوم: سیر تطور اندیشه های مدیریت 7

فصل سوم: اخلاقیات ومسئولیتهای اجتماعی مدیریت 12

فصل چهارم: محیط و فرهنگ سازمانی 15

فصل پنجم :ابعاد جهانی مدیریت 18

فصل ششم: کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای کوچک 24

فصل هفتم: اطلاعات و تصمیم گیری 27

فصل هشتم: ساختارها و طرحهای سازمانی 34

فصل نهم: هدایت و توسعه رهبری سازمانی 39

فصل دهم:انگیزش : از تئوری تا عمل 42

فصل یازدهم: ارتباطات میان فردی و سازمانی: 55

 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336

همکاری در فروش فایل   فروشگاه فایل  کسب درآمد دانشجویی از فروش فایل

:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

نمونه روش اجرایی انبارداری و مدیریت انبارها

هر رویه و روش اجرایی بسته به دانش و تجربه فردی مدیر انبار و با تلفیق روش های استاندارد مطرح در اکثر صنایع دنیا استوار می باشد، روش ها می تواند بسته به سیاست های هر سازمان یا کارخانه صنعتی تعریف شود نمونه روش اجرایی انبارداری و مدیریت انبارها

هر رویه و روش اجرایی بسته به دانش و تجربه فردی مدیر انبار و با تلفیق روش های استاندارد مطرح در اکثر صنایع دنیا استوار می باشد، روش ها می تواند بسته به سیاست های هر سازمان یا کارخانه صنعتی تعریف شود


مشخصات فایل
تعداد صفحات20
حجم0/292 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود مقاله رشته مدیریت

نمونه روش اجرایی انبارداری و مدیریت انبارها

 
*همراه با چک لیست بازدید، ممیزی و کنترلی انبار در قالب 60 سوال بصورت رایگان:)
 
مقدمه
هر رویه و روش اجرایی بسته به دانش و تجربه فردی مدیر انبار و با تلفیق روش های استاندارد مطرح در اکثر صنایع دنیا استوار می باشد، روش ها می تواند بسته به سیاست های هر سازمان یا کارخانه صنعتی تعریف شود.در صورتی که برای یک سازمان هنوز انبار تعریف نشده باشد در ابتدا سیکل اقدامات زیر انجام می پذیرد.
 
-انواع انبار مورد نیاز سازمان شناسایی گردیده و فضای انبار مشخص، انبار ایجاد شده و تحت کنترل قرار می گیرد.
-کلیه اقلام و کالاهایی که می بایست تحت کنترل انبار باشد به انبارهای مربوطه انتقال و شناسایی و صورت برداری و نام گذاری شده و نوع و دسته واحد شمارش تعریف و مقدار هر کالا مشخص می شود.
 
-کلیه کالاها کدگذاری شده و طبقه بندی می شوند.
-برای کلیه کالاها براساس مقدار مربوطه سند رسید ابتدای دوره صادر و جهت ریالی شدن به حسابداری انبار ارسال می گردد.
-رسید ابتدای دوره در سیستم نرم افزاری انبار ثبت و سیستم جهت هر کالا بصورت اتوماتیک کارتکس صادر می نماید (در صورت استفاده از روش دستی برای هر کالا یک کارتکس صادر و نگهداری می شود)
 
-نقشه جانمایی و Layout برای هر انبار تهیه شده و موقعیت هر کالا در جانمایی مشخص و جانمایی و سیستم آدرس دهی در سطح انبار اجرا می گردد.
-کلیه کالاها در جانمایی مربوطه و در داخل قفسه، پالت یا کاذیه قرار می گیرند.
-  موقعیت مکانی و آدرس کلیه اقلام در یک بانک اطلاعاتی ثبت و نگهداری می شود.
-کلیه مقصد های صدور و ورود کالا  از  به انبار که شامل کلیه مراکز هزینه، مراکز تولیدی،  تامین کنندگان کالا یا خریداران، شرکت های طرف قرارداد، مشخص و تعریف و کدگذاری می شوند
 
 
 
 
کلمات کلیدی:

انبارداری

مدیریت انبار

روش اجرایی انبارداری

 
 
فهرست مطالب
بخش اول
١ - سیکل فرآینده های دریافت یا ارسال (مراحل ورود و خروج) کالا از/به انبار، کارخانه  یا سازمان صنعتی و تولیدی.

٢ - مراحل ثبت سند رسید و حواله های  انبار.

٣ - مراحل خروجی كالا از انبار جهت واحدهای مربوطه و درخواست کالا و متریال از انبار 

٤ - اسناد انتقال بین انبارها
٥ - ورود و خروج كالا به/از كارخانه یا سازمان
٦ - خروج ضایعات از کارخانه
٧ - ورود كالای امانی خارج شده به کارخانه
٨ - خروج محصول از کارخانه جهت فروش (روش اجرایی فروش)
٩ - برگشت محصول به كارخانه از فروش
 
بخش دوم:
١٠ - عملیات پایان سال مالی و انبارگردانی

١١ - نگهداری و انبارش کالا در انبار

١٢ - خرید دارائی ثابت

١٣ - فرایند تحویل دارائی ثابت از انبار  به واحد

١٤ - فرایند برگشت دارائی ثابت از واحد به جمع داری اموال

١٥ - فرایند تعمیرات یا اصلاح دارائی ثابت

١٦ - فرایند خروج موقت دارائی ثابت و بازگشت آن

 
 

*تحقیقات مرتبط با انبار و انبارداری:

دانلود پروژه مدیریت انبار کالا

دانلود مقاله شیوه های نوین انبارداری

دانلود پایان نامه بررسی سیستم انبارداری

دانلود مقاله ایمنی و بهداشت حرفه ای در انبار

دانلود مقاله ماشین آلات و ابزارهای مورد استفاده در انبار

دانلود پایان نامه کامل و جامع  انبار و انبارداری (326 صفحه)

دانلود مقاله نمونه روش اجرایی انبارداری و مدیریت انبارها

دانلود پایان نامه كنترل موجودی انبار شركت محصولات كاغذی لطیف
دانلود پروژه كنترل موجودی انبار شركت گروه ماشین های اداری (مادیران)
دانلود پروژه مالی بررسی سیستم خرید و انبارداری در شرکت ساسان (سهامی عام)
دانلود ‏ پروژه برنامه نویسی طراحی و پیاده سازی مکانیزم انبارداری
دانلود پروژه انبار،انواع سیستم های انبارداری و جایگاه انبار در سازمان ها و صنایع

دانلود پایان نامه مدیریت انبار و طراحی یک سیستم انبارداری(کامل و آپدیت شده)

دانلود پایان نامه سیستم انبار و خرید در شركت تجهیزات ایمنی راهها(بصورت کامل و جامع)

دانلود مقاله کاربرد روش تحلیل سلسله مراتبی در انتخاب الگوی مناسب چیدمان اقلام در انبار (مطالعه موردی در انبار 016 شرکت ایران خودرو)

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336

همکاری در فروش فایل   فروشگاه فایل  کسب درآمد دانشجویی از فروش فایل

:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

مدیریت انبار کالا

انبار در اقتصاد کشور ما اهمیت فراوانی دارد، زیرا درصد قابل توجهی از دارائی های سازمان ها در موجودی های انبار آنها انباشته شده است، مدیریت انبار کالا

انبار در اقتصاد کشور ما اهمیت فراوانی دارد، زیرا درصد قابل توجهی از دارائی های سازمان ها در موجودی های انبار آنها انباشته شده است،


مشخصات فایل
تعداد صفحات102
حجم1/720 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته حسابداری

مدیریت انبار کالا

*قابل استفاده برای رشته مدیریت
 
چکیده:
انبار در اقتصاد کشور ما اهمیت فراوانی دارد، زیرا درصد قابل توجهی از دارائی های سازمان ها در موجودی های انبار آنها انباشته شده است، همچنین اداره انبارها سخت و گران است و سازمان ها درصددند تا بهترین عمل بهینه ای را که متضمن حداقل هزینه باشد را معین نمایند و در این راستا از فنون و علم مدیریت انبارها، بهره ای شایان می برند چرا که زمان و هزینه و دقت از عناصر اصلی تصمیم‌گیری بشمار می آید. جهت تصحیح سیستم های انبارداری و طراحی متناسب آنها تکیه بر دانش و تکنیک های متنوع حاصل از رشته های مختلف، جهت حذف اتلاف ها (اتلاف ناشی از تولید بیش از حد نیاز، اتلاف ناشی از خرید بیش از حد کالا، اتلاف ناشی از دوباره کاری یا ضایعات نمودن کالا، اتلاف ناشی از حرکت های اضافی در محیط کار، اتلاف ناشی از فرآیندهای ناقص، اتلاف ناشی از انتظار تامین کالا، اتلاف ناشی از نقل و انتقالات، اتلاف ناشی از زمان، اتلاف ناشی از اختصاص فضای اضافه برای کالا) ضروریست.
 
 
کلمات کلیدی:

انبار

انبارداری

مدیریت انبار

نحوه نگهداری کالا در انبار

 
  
 

نحوه انبارش و نگهداری کالا در انبار:

برنامه ریزی اصولی چیدمان و انبارش کالا و مواد باید به گونه ای باشد که از وارد شدن هرگونه صدمه و آسیب جلوگیری به عمل آید و دسترسی به کالا به راحت ترین نحو انجام گیرد. بنابراین با تعبیه انواع قفسه ها، فایلها، کمد، تابلو، سبد و... اقدام به چیدن کالاها به تفکیک و با فضای مناسب می شود و شرایط نگهداری محصولات در انبار در فواصل معین مورد ارزیابی قرار می گیرد، وقتی هزاران قلم کالا در انبار وجود دارد، تفاوت های کوچک در طریقه مرتب سازی، چیدمان در طبقات و قفسه، باعث تفاوت های قابل توجه در خدمت دهی،  فضای انبارش و هزینه ها می شود. استقرار منظم قفسه ها در انبار و شماره گذاری قفسه ها، چیدمان منظم قطعات در سبد، فایل و کاذیه و قراگیری در قفسه، استفاده مطلوب از فضای انبارها را امکان پذیر می کند
 
 
 
 
١ - مقدمه
٢ - دلایل نگهداری موجودیها و انبار کردن آنها:
٣ - قابلیت ها و مهارت های انباردار:

٤ - وظایف عمومی مدیریت انبار کالا (Warehousing Management):

٥ - اهداف برنامه‌ریزی مدیریت انبار، هزینه های انبارداری 

٦ - تعریف انبار و کالا:

٧ - عوامل موثر در چیدمان و انبارش کالا در انبار:

٨ - انبارداری و انبارش(Warehousing and Storage) و انواع موجودی انبار: 

٩ - عوامل موثر در انتخاب بهترین اندازه انبار:

١٠ - انبار از لحاظ فرم ساختمانی 

     ١١ - انواع انبار براساس نوع انبارش:
     ١٢ - انواع سندهای اصلی انبار:
 
 
بخش اول:
١ - نام گذاری کالا:
٢ - کد گذاری:
٣ - اهداف کد گذاری:

٤ - مراحل و شیوه طبقه بندی و کدگذاری موجودی های کالا در انبار:

٥ - برخی از اصول و شرایط طبقه بندی موجودیهای کالا:
٦ - انواع روش های  کدگذاری کالا:
٧ - روش کدینگ ویژه + شکل + مثال:
٨ - روش کد گذاری میله ای (بارکد Bar code) + تصویر:
٩ - تعریف تامین کنندگان یا اشخاص، شرکت های طرف قرارداد:
١٠ - تعریف مراکز هزینه:
١١ - تعریف مراکز تولیدی:
١٢ - تعریف دسته واحدهای شمارش:
١٣ - کارتکس کالا:

١٤ - مدیریت انبار و طبقه بندی کالا با تجزیه و تحلیل نمودار ABC + تصویر:

 
بخش دوم:
١٥ - شرایط نگهداری، انبارش محیطی اقلام و کالا در انبار +  عکس:
١٦ - گردش فیزیكی اقلام در انبارهای صنعتی تولیدی (Physical flow) :
١٧ - رعایت گردش فایفو FIFO و لایفو LIFO در انبار و روش اجرای FIFO + تصویر و شکل:
 
بخش سوم:

١٨ - نحوه انبارش و نگهداری کالا در انبار و کارخانجات صنعتی+ عکس:

١٩ - نقشه جانمایی (Lay out) + عکس:
٢٠ - پیش بینی در برنامه ریزی انبار و مدیریت موجودی

٢١ - راهکارهای كاهش هزینه های تامین، سفارش و نگهداری كالا و موجودی:

٢٢ - امکان ردیابی اسناد:
٢٣ - اقلام راکد:
٢٤ - نگهداری کنترل و مدیریت محصول / کالا / اقلام نامنطبق:
 
بخش چهارم:
٢٥ - بارانداز (Cross docking):
٢٦ - راهروهای ( (Aisles دسترسی + عکس:
٢٧ - جابجایی مواد (Material handling):
٢٨ - تهویه (Ventilation):
٢٩ - نظم در ثبت اسناد و بایگانی:
٣٠ - استانداردسازی:
 
 

*تحقیقات مرتبط با انبار و انبارداری:

دانلود پروژه مدیریت انبار کالا

دانلود مقاله شیوه های نوین انبارداری

دانلود پایان نامه بررسی سیستم انبارداری

دانلود مقاله ایمنی و بهداشت حرفه ای در انبار

دانلود مقاله ماشین آلات و ابزارهای مورد استفاده در انبار

دانلود پایان نامه کامل و جامع  انبار و انبارداری (326 صفحه)

دانلود مقاله نمونه روش اجرایی انبارداری و مدیریت انبارها

دانلود پایان نامه كنترل موجودی انبار شركت محصولات كاغذی لطیف
دانلود پروژه كنترل موجودی انبار شركت گروه ماشین های اداری (مادیران)
دانلود پروژه مالی بررسی سیستم خرید و انبارداری در شرکت ساسان (سهامی عام)
دانلود ‏ پروژه برنامه نویسی طراحی و پیاده سازی مکانیزم انبارداری
دانلود پروژه انبار،انواع سیستم های انبارداری و جایگاه انبار در سازمان ها و صنایع

دانلود پایان نامه مدیریت انبار و طراحی یک سیستم انبارداری(کامل و آپدیت شده)

دانلود پایان نامه سیستم انبار و خرید در شركت تجهیزات ایمنی راهها(بصورت کامل و جامع)

دانلود مقاله کاربرد روش تحلیل سلسله مراتبی در انتخاب الگوی مناسب چیدمان اقلام در انبار (مطالعه موردی در انبار 016 شرکت ایران خودرو)

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336

همکاری در فروش فایل   فروشگاه فایل  کسب درآمد دانشجویی از فروش فایل

:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

مدیریت ریسک اعتباری و اعتبار سنجی مشتریان بانکی

در این پایان نامه، به مفهوم ریسك اعتباری، ضرورت و اهمیت محاسبه آن اهمیت رتبه‌بندی اعتباری و معرفی معیارها و ضوابط و مدل‌های محاسبه رتبه‌بندی اعتباری پرداخته شده است مدیریت ریسک اعتباری و اعتبار سنجی مشتریان بانکی

در این پایان نامه، به مفهوم ریسك اعتباری، ضرورت و اهمیت محاسبه آن اهمیت رتبه‌بندی اعتباری و معرفی معیارها و ضوابط و مدل‌های محاسبه رتبه‌بندی اعتباری پرداخته شده است


مشخصات فایل
تعداد صفحات51
حجم0/376 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته مدیریت بازرگانی

مدیریت ریسک اعتباری و اعتبار سنجی مشتریان بانکی

 
 
چکیده
صنایع مختلف با مخاطرات گوناگونی مواجه هستند كه بستگی مستقیم به ماهیت فعالیت و نوع روابط صنایع با محیط اقتصادی و تجاری پیرامون خود دارد، به نحوی كه می‌توان مخاطرات هر صنعت را با سایر صنایع ‌به طور كامل تفكیك و متمایز كرد. در این راستا صنعت بانكداری با توجه به ماهیت فعالیت‌هایش كه عمدتاً تجهیز و تخصیص منابع است، به طور گسترده با ریسك‌های اعتباری مواجه است. اگرچه ریسك‌های عملیاتی و نقدینگی نیز به نوبه خود از مخاطرات مهم و عمده صنعت بانكداری به شمار می‌روند، لیكن ریسك اعتباری از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است. یکی از راه‌های کمی سازی و اندازه‌گیری ریسک اعتباری و در نتیجه مدیریت مناسب آن، استفاده از رتبه‌بندی اعتباری است. رتبه‌بندی اعتباری رویكردی است برای اندازه‌گیری ویژگی‌ها و عملکرد دریافت‌كنندگان ‌تسهیلات، بر‌اساس معیارهای کمی مانند اطلاعات مالی شرکت‌ها، تا از این طریق پیش‌بینی عملکرد آتی متقاضیان اخذ تسهیلات با مشخصات مشابه مقدور شود.
 
در این پایان نامه، به مفهوم ریسك اعتباری، ضرورت و اهمیت محاسبه آن، تبعات فقدان مدیریت ریسك اعتباری، مولفه‌ها و مدل‌های مربوط به محاسبه ضرر و زیان منتظره و غیر منتظره، اهمیت رتبه‌بندی اعتباری و معرفی معیارها و ضوابط و مدل‌های محاسبه رتبه‌بندی اعتباری  پرداخته شده است.
 
 
کلید واژه ها:

احتمال نكول

ریسك اعتباری

رتبه بندی اعتباری

مولفه‌های ریسك اعتباری

مدلهای اندازه‌گیری ریسك اعتباری

 
 
مقدمه
در بازارهای پیچیده کنونی، تمامی صنایع با مخاطراتی مواجه هستند که در صورت عدم توجه به آن، با عواقب وخیمی مواجه خواهند شد. بانك‌ها نیز به عنوان موسسات واسطه وجوه، عهده‌دار جمع‌آوری مازاد نقدینگی جامعه و هدایت آن به صورت اعتبارات تخصیص یافته به واحدهای اقتصادی نیازمند نقدینگی هستند. یکی از عوامل مهم سلامت اقتصاد جامعه، کارکرد منظم و دقیق چرخه گردش پول بین بانک و مشتریان اعتباری است زیرا در صورت حبس منابع نزد مشتریان،  چرخه گردش پول دچار نقصان شده و در عمل فاقد بازدهی مناسب خواهد شد.
 
اگرچه برای بانك ها ریسک عدم بازپرداخت تسهیلات توسط مشتری (ریسک اعتباری) یکی از مهم‌ترین مخاطرات محسوب می‌شود، لیکن مخاطرات و ریسک‌های دیگری همانند ریسک عملیاتی، نقدینگی، بازار و...  نیز بر روند فعالیت‌های بانک تاثیر عمده‌ای دارند. با توجه به رقابت بسیار شدید و روزافزون  بانك ها  و موسسات مالی و همچنین پر رنگ شدن سایر ریسک‌ها، حیات بانك‌ها با تردید جدی مواجه شده است و همانطور که در بحران اقتصادی اخیر مشاهده شد عدم توجه به ریسک‌های عمده صنعت بانکداری و همچنین عدم اهتمام جدی به مدیریت ریسک جامع، باعث ورشکستگی تعداد بسیار زیادی از بانك‌های کوچک و متوسط شد که به منزله هشداری است برای سایر فعالان این صنعت.
 
 به هر حال نقصان در سیستم گردش پول و اعطای اعتبارات، تمام فعالان اقتصادی را کم و بیش تحت تاثیر قرارداده و همانند امواج سهمگین لایه به لایه اقتصاد را با مشکل و معضلات جدی مواجه می‌سازد. در یک اقتصاد سالم، همه فعالان اقتصادی به نسبت سهم خود از مزایای کارکرد صحیح سیستم‌های مالی بهره مند خواهند شد که این مهم بجز با مشارکت همان فعالان اقتصادی برقرار نخواهد شد. مدیریت ریسک اگرچه دیرهنگام ولی با سرعت شگرف در موسسات مالی و بانك‌های ایران رشد کرده و به نظر می‌رسد صنعت بانکداری ایران در حال گذر از یک دوره انتقالی بین بانکداری عادی وبانکداری‌نوین و علمی است. دیری نمی‌پاید که بانك‌های ایرانی نیز مجهز به علوم و دانش نوین شده و در مقابله با چالش‌های پیش‌روی خود از ابزارهای کارآمد و موثر بهره‌مند خواهد شد.
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
مقدمه 6
مفهوم ریسک 7
انواع ریسک 7
ریسکهای غیر مالی و مالی 7
بررسی انواع ریسکها در صنعت بانکداری 10
مفهوم ریسک اعتباری 11
اهمیت ریسک اعتباری در بانکها 11
چالش های فقدان مدیریت ریسک 12
محاسبه ریسک اعتباری مشتریان 13
معیارهای رتبه بندی اعتباری مشتریان 14
رویکردهای بال 2 در مواجهه با ریسک اعتباری 18
مدل های امتیاز دهی اعتباری 20
سیستم های خبره             25
هوش مصنوعی               28
مدل شبکه عصبی             29
برنامه ریزی ریاضی          29
روش تحلیل گسترده داده ها  29
طبقه بندی درختی              29
نزدیك ترین همسایه           30      
فرآیند سلسله مراتب تحلیلی (AHP)                     30
سیستمهای درجه بندی و نمردهی اعتباری               31
مدل احتمال خطی  (LPM) 31
مدل رگرسیون پروبیت(PM) 34
تحلیل ممیزی (DA) 35
محاسبه احتمال نكول مشتری 49
منابع 50
 
 
 
 
 
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336

همکاری در فروش فایل   فروشگاه فایل  کسب درآمد دانشجویی از فروش فایل

:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

برنامه ریزی و تصمیم گیری در مدیریت بحران و تلفیق آن در راهبردهای سازمان

‌بررسی‌ بحرانهای‌ گذشته‌ نشان‌ می‌دهد، افراد در اینگونه‌ موارد دچار سردرگمی‌ می‌شوند، ساده‌ترین‌ و در عین‌ حال‌ اساسی‌ترین‌ اشتباهات‌ در لحظات‌ بحرانی‌ رخ‌ می‌دهد برنامه ریزی و تصمیم گیری در مدیریت بحران و تلفیق آن در راهبردهای سازمان

‌بررسی‌ بحرانهای‌ گذشته‌ نشان‌ می‌دهد، افراد در اینگونه‌ موارد دچار سردرگمی‌ می‌شوند، ساده‌ترین‌ و در عین‌ حال‌ اساسی‌ترین‌ اشتباهات‌ در لحظات‌ بحرانی‌ رخ‌ می‌دهد


مشخصات فایل
تعداد صفحات26
حجم0/105 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود مقاله رشته مدیریت

برنامه ریزی و تصمیم گیری در مدیریت بحران و تلفیق آن در راهبردهای سازمان

 
مقدمه: 
‌قبل‌ از پرداختن‌ به‌ ویژگیهای‌ موقعیت‌ بحرانی‌ و معرفی‌ رویکرد سیستماتیک‌ رویارویی‌ موثر، باید توجه‌ کرد که‌ در هر حال‌ بحران یا مستقیماً‌ در یک‌ سیستم‌ به‌وجود آمده‌ یا تاثیر عوامل‌ خارجی‌ سیستم‌ را مختل‌ ساخته‌ است. در هر دو حالت‌ می‌توان‌ تجزیه‌ و تحلیل‌ خود را به‌صورت‌ ملاحظات‌ سیستماتیک‌ پیش‌ برد. زیرا در نهایت‌ وظیفه‌ مدیریت‌ بحران، اتخاذ تصمیمات‌ موثر براساس‌ اطلاعات‌ صحیح‌ در جهت‌ کاهش‌ خسارات‌ و کنترل‌ سریع‌ بحران است. این‌ پروسه‌ در نهایت‌ با شناخت‌ کنشها و واکنشهای‌ سیستماتیک‌ انجام‌ می‌شود.در غیر این‌صورت‌ تصمیمات‌ چیزی‌ جز آزمون‌ و خطا نخواهد بود و باتوجه‌ به‌ سه‌ عامل، محدودیت‌ زمان، تهدید و غافلگیری‌ نمی‌توان‌ انتظار داشت‌ جایی‌ برای‌ چنین‌ رویکردی‌ باشد. مسلماً‌ در تمام‌ برنامه‌ریزیهای‌ بحران جایی‌ برای‌ موقعیتهای‌ پیش‌بینی‌ نشده‌ درنظر گرفته‌ خواهد شد. بنابراین‌ می‌توانیم‌ بحران را براساس‌ تعریف‌ سیستم‌ چنین‌ بیان‌ کنیم: اجزأ تشکیل‌دهنده‌ سیستم‌ در چارچوب‌ معین‌ براساس‌ ضوابط‌ و معیارهای‌ سنجیده‌ و تنظیم‌ شده‌ روابطی‌ به‌صورت‌ کنش‌ و واکنش‌ با هم‌ برقرار می‌کنند. 
 
در هر سیستم‌ عناصر متغیر تشکیل‌دهنده‌ آن‌ باید در حدود و قلمرو معینی‌ نگهداری‌ و محافظت‌ شود، در غیر این‌صورت‌ حالت‌ تعادل‌ سیستم‌ به‌هم‌ می‌خورد. تا جایی‌ که‌ امکان‌ محو کامل‌ آن‌ وجود دارد. بحران عبارت‌ است‌ از وضعیتی‌ که‌ نظم‌ سیستم‌ اصلی‌ یا قسمتهایی‌ از آن‌ را مختل‌ کرده‌ و پایداری‌ آن‌ را بر هم‌ زند. به‌بیان‌ دیگر بحران وضعیتی‌ است‌ که‌ تغییری‌ ناگهانی‌ در یک‌ یا چند قسمت‌ از عوامل‌ متغیر سیستم‌ به‌وجود می‌آورد. شدت‌ و ضعف‌ بحرانها بستگی‌ به‌ عوامل‌ تشدیدکننده‌ و یا عناصر کاهش‌دهنده‌ بحران و تکنیک‌های‌ موجود برای‌ مدیریت‌ و بالاخره‌ مهار آن‌ دارد.
 
‌از نظر عملیاتی‌ نیز بحران را می‌توان‌ به‌صورت‌ یک‌ سیستم، تجزیه‌ و تحلیل‌ کرد که‌ در آن‌ دو سری‌ عوامل‌ مختلف‌ یکی‌ محیط‌ و ساختار سیستم‌ و دیگری‌ عواملی‌ که‌ موجد بحران هستند، وجود دارد. تعیین‌ اینکه‌ کدام‌ یک‌ از عوامل‌ و عناصر تشکیل‌دهنده‌ سیستم‌ در مقابل‌ بحران آسیب‌پذیری‌ و تاثیرپذیری‌ بیشتری‌ دارد، یکی‌ از وظایف‌ اولیه‌ تحقیق‌ و پژوهش‌ مدیریت‌ بحران است. تعیین‌ آسیب‌پذیرترین‌ بخش‌ سیستم‌ در عمل‌ به‌ بخشی‌ از سیستم‌ برمی‌گردد که‌ بالاترین‌ رسیدگی‌ را نیاز دارد.
 
 
کلمات کلیدی:

مدیریت بحران

شرایط بحرانی

برنامه ریزی و تصمیم گیری در مدیریت بحران

تلفیق مدیریت بحران در راهبردهای سازمان

 
 
 

جو حاکم‌ در شرایط‌ بحرانی‌

‌بررسی‌ بحرانهای‌ گذشته‌ نشان‌ می‌دهد، افراد در اینگونه‌ موارد دچار سردرگمی‌ می‌شوند، ساده‌ترین‌ و در عین‌ حال‌ اساسی‌ترین‌ اشتباهات‌ در لحظات‌ بحرانی‌ رخ‌ می‌دهد، معمولاً‌ سخن‌ و عملکرد مسئولان‌ خلاف‌ جهت‌ منافع‌ خود و سازمان‌ آنهاست، دستپاچگی‌ و عکس‌العملهای‌ غیرمنطقی‌ در چنین‌ شرایطی‌ بسیار دیده‌ می‌شود، جلوگیری‌ از ازدحام‌ خبرنگاران‌ کنجکاو، حفظ‌ اعتبار، کاهش‌ عوارض‌ و بازتابهای‌ منفی‌ آن‌ بر آینده‌ و افکار عمومی‌ مسائلی‌ هستند که‌ گاه‌ از کنترل‌ خود بحران برای‌ مسئولان‌ مشکل‌تر می‌شود. تضادی‌ که‌ بین‌ کنترل‌ بحران و تسلط‌ بر شایعات‌ و اعصاب‌ ایجاد می‌گردد، دقیقاً‌ نمایانگر عدم‌ آمادگی‌ است. 
 
تعجب‌ و غافلگیری‌ اولین‌ عامل‌ مخرب‌ در بحرانهاست. در حقیقت‌ دوباره‌ به‌دست‌ گرفتن‌ اوضاع‌ یا شکست‌ درهمان‌ ساعات‌ اول‌ مشخص‌ می‌شود. برای‌ نمونه، در بحبوحه‌ بحرانی‌ که‌ سال‌ 1986 هنگام‌ انفجار شاتل‌ فضایی‌ «چلنجر» برای‌ ناسا پیش‌ آمد، واکنش‌ اولیه‌ ناسا به‌خوبی‌ نشان‌ داد زمانی‌ که‌ افراد ناگهان‌ با بحران مواجه‌ می‌شوند چه‌ اشتباهاتی‌ ممکن‌ است‌ از آنها سربزند. ناباوری‌ مسئولان‌ ناسا که‌ ناشی‌ از عدم‌ پیش‌بینی‌ این‌ سانحه‌ بسیار محتمل‌ بود، مانع‌ از آن‌ شد که‌ مقامات‌ ناسا واکنش‌ بهینه‌ای‌ از خود نشان‌ دهند و در پی‌ آن‌ سوء مدیریت‌ در توضیح‌ دلایل‌ وقوع‌ سانحه‌ و مقصر دانستن‌ افراد و بخشهای‌ مختلف، اعتبار این‌ سازمان‌ را نزد مردم‌ به‌شدت‌ تحت‌ تاثیر قرار داد.
 
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
کلمات کلیدی: 1

برنامه ریزی و تصمیم گیری در مدیریت بحران 2

مقدمه: 2

بحران‌ چیست؟ 4

جو حاکم‌ در شرایط‌ بحرانی‌ 5

تصمیم‌گیری‌ 5

تجسم‌ و پیش‌بینی‌ بحران‌ 8

مدیریت‌ بحران‌ 9
کنترل‌ برنامه‌ریزی‌ شده‌ بحران‌ 11
الف‌ : سوالاتی‌ برای‌ تجزیه‌ و تحلیل‌ امور: 12
نمونه‌ای‌ از بحرانها 13
‌از ویژگیهایی‌ که‌ صنعت‌ برق‌ را استثنایی‌ترین‌ مورد مستعد بحران ساخته‌ است، موارد زیر باشد: 15
پیشنهادات: 15

تلفیق مدیریت بحران در راهبردهای سازمان 17

تفاوتهای مدیریت استراتژیک و مدیریت بحران 19

شباهتهای مدیریت استراتژیک و مدیریت بحران 21

فرایند مدیریت بحران 22
ارائه یک مدل یکپارچه 23
منابع : 25
 
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336

همکاری در فروش فایل   فروشگاه فایل  کسب درآمد دانشجویی از فروش فایل

:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

بهره وری مدیریت منابع انسانی و عوامل ایجاد و افزایش اعتماد به نفس در سازمانها

درباره عملکرد و وظایف مدیریت انسانی و اهمیت این واحد در سازمان در چند سال اخیر در کشور متون بسیاری در اختیار مدیران و سیاست گذاران قرار گرفته است بهره وری مدیریت منابع انسانی و عوامل ایجاد و افزایش اعتماد به نفس در سازمانها

درباره عملکرد و وظایف مدیریت انسانی و اهمیت این واحد در سازمان در چند سال اخیر در کشور متون بسیاری در اختیار مدیران و سیاست گذاران قرار گرفته است


مشخصات فایل
تعداد صفحات225
حجم0/273 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته مدیریت صنعتی

بهره وری مدیریت منابع انسانی و عوامل ایجاد و افزایش اعتماد به نفس در سازمانها

 
چکیده:
 درباره عملکرد و وظایف مدیریت انسانی و اهمیت این واحد در سازمان در چند سال اخیر در کشور متون بسیاری در اختیار مدیران و سیاست گذاران قرار گرفته است. اما به درستی می توان ادعا کرد که هنوز جایگاه کلیدی و نقش راهبردی مدیریت منابع انسانی در افزایش بهره وری و کارآیی سازمانی، ایجاد تعهد و دلبستگی شغلی و تعالی عملکرد کارکنان برای بسیاری از دست اندرکاران اجرایی مشخص نشده و نیاز به داشتن چنین واحدی در سازمان به باور تبدیل نشده است. گواه این ادعا میزان کم سرمایه گذاری و تلاشی است که از سوی سازمان ها برای طراحی، تدوین و به کارگیری نظام های توسعه منابع انسانی و اجرایی کردن راهبردهای توسعه قابلیت های کاکنان، انجام می گیرد.
 
حقیقت جامعه امروزی این است که اگر انسانها، احساس بهتری نسبت به کاری داشته باشند، موفقیتشان در آن کار بیشتر خواهد بود. سازمانها نیز از این موضوع مستثنی نیستند. زیرا اگر سازمانها اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند، برای ادامه کار انرژی بیشتری می‌‌‌گیرند و احتمال موفقیتشـــــان بیشتر می شود. «گارتنر»، اطمینان سازمانی(BUSINESS CONFIDENCE)  را اینگونه تعریف کرده است: «یک مفهوم و فلسفه سازمانی که ازطریق ترکیب و تعامل عواملی چون عملکرد سازمان و موقعیت رقابتی، فرهنگ سازمانی، تمایلات و مقاومتها در مقابل تغییر و توان سرمایه گذاری سازمانی، ایجاد می‌شود».
 
سوال اساسی این است که عوامل ایجاد و افزایش اعتماد به نفس در سازمانها چیست؟ سازمانها چگونه اعتماد به نفس خودشان را افزایش دهند؟ و بالاخره از چه طریقی می توانند، موفقیت خودشان را تضمین کنند؟ زیرا اطمینان سازمانی، لزوما" ضامن موفقیت نیست، زیرا عوامل محیطی سازمان از جمله تهدیدات محیطی یا فراهم نیامدن فرصتهای محیطی می توانند مانع این موفقیت شوند. 
 
در تحقیقی که از اردیبهشت سال 1382 تا اسفند سال 1383 به طول انجامید، با 971 سازمان بزرگ و موفق از 8 کشور اروپایی (بلژیک، فرانسه، آلمان، ایرلند، هلند، اسپانیا، سوئد و انگلستان) در زمینه های مختلف ازجمله، ارزیابی و تحلیل عملکرد، فرهنگ سازمانی، مشتری مداری ، مدیریت استراتژیک، برنامه ریزی استراتژی، سرمایه گذاری و...، مکاتبه شد و مصاحبه به عمل آمد که نتایج آن را در قالب موضوعات زیر می توانید مطالعه کنید. سازمانهای مورد تحقیق در زمینه های تولیدی، مالی، صادرات و واردات، خدمات و حتی کسب وکار الکترونیک فعالیت داشتند.
 
نتایج تحقیق در قالب طراحی شاخص سنجش اطمینان و اعتماد به نفس کسب و کار سازمانی به شکل مقایسه ای با توصیف مزایا و معایب ممکن در شرایط مختلف ارائه و درانتها، اثرات و راهکارهای پیشنهادی برای سازمانهای ایرانی نیز توصیف می شود.لازم به توضیح است که در پاره‌ای از جملات این پایان نامه، دو واژه «اطمینان سازمانی» و «اعتماد به نفس در کسب و کار» معادل گرفته شده است.
 
 
کلمات کلیدی:

منابع انسانی

توانمندسازی کارکنان

بهره وری مدیریت منابع انسانی

افزایش اعتماد به نفس در سازمانها

 
 
 
 مقدمه
 اندیشمندان مدیریت منابع انسانی بر این باورند که سازمان های پیشرو در هزاره ی جدید، تنها از طریق به کارگیری الگوهای پیشرفته توسعه نیروی انسانی، یادگیری سازمانی و راهبردهای توسعه و بالندگی قابلیت های کارکنان، می توانند پاسخگوی نیازهای سازمان آن هم با سرعت و انعطاف بیشتری باشند. توسعه منابع انسانی یکی از مهم ترین اهداف راهبردی سازمان های پیشرو عصر کنونی است که به منظور ارتقای سطح دانش، مهارت، تجربه و کیفیت، تعالی و عملکرد سرمایه های سازمان و حتی تغییر ویژگی های فردی کارکنان، به مدیریت ارشد چنین سازمان هایی ابلاغ می گردد.
 
این یک حقیقت است که هرچه انسان در رابطه با چیزی، احساس بهتری داشته باشد، احتمال موفقیتش در آن بیشتر است. سازمانها هم از این قاعده مستثنی نیستند. هرچه در باره خودشان، احساس خوبی داشته باشند، انرژی بیشتری گرفته و احتمالا" موفقیتشان نسبت به شرکتهای دیگر بیشتر خواهد بود. اما چه چیزی باعث ایجاد احساس اطمینان سازمانی می شود و سازمانها چه کنند که اعتماد به نفس بیشتری کسب کنند؟ اطمینان در کسب وکار برای سازمانهایی که توانایی بالقوه برای ارتقای سطح عملکرد و کسب مزیت رقابتی در مقابل شرکتهای دیگر دارند، بسیار مهم است.
 
گارتنر، اعتماد به نفس در کسب وکار را اینگونه تعریف کرده است: «یک مفهوم و فلسفه سازمانی که ازطریق ترکیب و تعامل عواملی چون عملکرد سازمان و موقعیت رقابتی، فرهنگ سازمانی، تمایلات و مقاومتها در مقابل تغییر و توان سرمایه‌گذاری سازمانی، ایجاد می شود». تحقیق یادشده و نتایج آن که ارائه شاخص اعتماد به نفس (BCI) در کسب وکار است، از دریافت و تجزیه و تحلیل اطلاعاتی حاصل شده که در طول زمان تحقیق بسختی دریافت شده است وبرای تصمیم سازی و تصمیم گیری مدیران عالی و سازمانهای امروزی در آینده بسیار مفید است. 
اطمینان سازمانی در کسب وکار لزوما" منجر به موفقیت نمی شود.
 
 ممکن است عوامل بیرونی مانع از موفقیت شوند و یا اساسا"، حس اعتماد به نفس اشتباه باشد. بدیهی است که موفقیت یک موضوع نسبی است و بستگی به اهداف سازمان در زمان خاص دارد. ارزیابی عملکرد بر مبنای اهداف سازمان، بخش کلیدی مدل اعتماد به نفس در کسب وکار است که در نمودار 1، ملاحظه می کنید. در این مدل، گارتنر، پنج ناحیه کلیدی که بر سطوح اعتماد به نفس سازمان تاثیر گذار هستند را معین کرده است. این پنج ناحیه شامل عملکرد، مشتری مداری، فرهنگ، سرمایه گذاری و اقتصاد هستند. سازمانی که واقعا" اعتماد به نفس داشته باشد، سازمانی است که قادر به حداکثر کردن تواناییهای خود است و برتمامی این پنج ناحیه، کنترل ومدیریت مؤثر ومستقیم داردوبین آنها تعادل ایجاد می کند.
 
 
 
 
 
فهرست مطالب

فصل 1: اطمینان سازمانی در کسب و کار

فصل 2:الزامات مدل اعتماد به نفس در کسب وکار

فصل 3:اندازه گیری بهره وری واحدهای تولیدی

فصل 4:نقش خودکارآمدی درتوانمندسازی کارکنان

فصل 5:مهندسی مجدد منابع انسانی از طریق فناوری اطلاعات

فصل 6:تهیه و طراحی سیستم اطلاعات منابع انسانی

فصل7:تاثیر فناوری اطلاعات بر مدیریت منابع انسانی

فصل 8:مدیریت منابع انسانی در سازمانهای یادگیرنده

فصل9:انواع پرداختهای تشویقی

فصل 10:استرس،دلایل و تاثیر آن بر عملکرد کارکنان سازمان

فصل 11: نگرش مدیریت در اثر بخشی سازمان

فصل 12: مدیریت منابع انسانی در عرصه جهانی

فصل 13: چالشهای فراروی مدیریت منابع انسانی
فصل 14: سرمایه اجتماعی و جنسیت در محیط کار
فصل 15: نقش مهارتهای انسانی در کسب مزیت رقابتی
فصل 16: هنر رفتار با افراد دشوار
فصل 17: مدیریت پاداش
فصل18: منابع انسانی در آغاز هزاره سوم
فصل 19: نقش فناوری اطلاعات در توسعه منابع انسانی
فصل 20:بررسی ویژگی‌های مدیران و مهم‌ترین راهکارهای اجرایی در ایجاد انگیزه
فصل 21:ویژگی‌های مدیران به عنوان تصمیم گیرندگان از دیدگاه حضرت علی(ع)
فصل 22:عوامل مؤثر بر کارآیی کارکنان و ایجاد انگیزه در آنان از دیدگاه حضرت علی(ع)
فصل 23:امنیت شغلی با رویکرد ایمنی و سلامت و نقش آن در نگهداری کارکنان
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336

همکاری در فروش فایل   فروشگاه فایل  کسب درآمد دانشجویی از فروش فایل

:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پروتکل های درمانی

دانلود پایان نامه مدیریت تقاضا و مدیریت موجودی

اصطلاح پیش بینی همان گونه که از معنای لغوی آن بر می آید ، عبارت از تجسم یک موقعیت یا وضعیت درآینده است از پیش بینی های لازم در فعالیت های صنعتی ، پیش بینی میزان تقاضای محصولات و مصرف مواد و قطعات است دانلود پایان نامه مدیریت تقاضا و مدیریت موجودی

اصطلاح پیش بینی همان گونه که از معنای لغوی آن بر می آید ، عبارت از تجسم یک موقعیت یا وضعیت درآینده است از پیش بینی های لازم در فعالیت های صنعتی ، پیش بینی میزان تقاضای محصولات و مصرف مواد و قطعات است


مشخصات فایل
تعداد صفحات120
حجم0/786 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpdf

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه مهندسی صنایع

مدیریت تقاضا و مدیریت موجودی

 

تعریف پیش بینی

اصطلاح پیش بینی همان گونه که از معنای لغوی آن بر می آید ، عبارت از تجسم یک موقعیت یا وضعیت درآینده است . از پیش بینی های لازم در فعالیت های صنعتی ، پیش بینی میزان تقاضای محصولات و مصرف مواد و قطعات است . بعنوان مثال ، یک کارخانه سازنده خودرو باید همواره پیش بینی دقیقی از تعداد خودروهایی که میتواند در ماهها و حتی سالهای آینده به فروش برساند ، در دست داشته باشد .
 

اهمیت و لزوم پیش بینی

اگر هدف اصلی یک واحد صنعتی را عبارت از تولید و عرضه محصولات به بازار بدانیم ، مشخص است که کلیه فعالیتهای آن واحد از برنامه های تولید محصولات سر چشمه خواهد گرفت . عواملی نظیر نیروی انسانی لازم ، حجم ماشین آلات و تجهیزات لازم ، مقادیر موجودی مواد اولیه و قطعات و … بستگی به مقادیر تولید محصول در این واحد خواهد داشت . بنابراین در صورتی که برنامه تولید دراز مدت یا میان مدتی برای آن واحد موجود باشد ، قسمت کارگزینی می تواند برنامه نیروی انسانی لازم را بر اساس آن تهیه کند . قسمت مهندسی و طراحی کارخانه می توانند حجم ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز را برنامه ریزی کنند . امور مالی بودجه لازم را پیش بینی خواهد کرد . قسمت کنترل موجودی ، مقادیر مواد اولیه ، قطعات یدکی و مواد مصرفی را برنامه ریزی خواهند نمود . اینجاست که نیاز به انجام یک پیش بینی دقیق مشهود خواهد بود .
 
 
 
کلمات کلیدی:

پیش بینی

برنامه ریزی

کنترل تولید و موجودیها

سیستمهای کنترل موجودی

 
 
 
 
امور داخلی شرکت که با استفاده از پیش بینی های انجام شده قابل برنامه ریزی وکنترل میباشند ،عبارتند از :
 
• برنامه ریزی و زمان بندی تولید
• خرید و ذخیره مواد و قطعات
• بررسی نیروی انسانی لازم
• بررسی سرمایه گذاریهای لازم و بودجه مورد لزوم .
 
با در دست داشتن برنامه ریزی مناسب از فعالیتهای فوق می توان عوامل را با بازده بهتری بکار گرفت و از ناهماهنگی و عدم توازن بین آنها جلوگیری نمود .لازم به توضیح است که در بعضی شرایط ممکن است میزان تقاضای محصول به حدی زیاد باشد که آن واحد صنعتی نیازی به پیش بینی مقادیر قابل فروش نداشته باشد . باید توجه داشت که در این شرایط نیز عوامل محدود کننده تولید و نحوه تغییرات آنها در آینده باید بطور دقیق مورد پیش بینی قرار گیرد و برنامه های تولید بر این اساس تهیه شود . به عنوان مثال ممکن است مواد اولیه در یک کارخانه عامل محدود
کننده مقدار تولید باشد . در چنین شرایطی برای تعیین خط مشی آینده ، کارخانه لازم خواهد داشت ، مقادیر احتمالی مواد اولیه را که در آینده می تواند بدست بیاورد پیش بینی کند .
 
به طور خلاصه می توان گفت که پیش بینی در صنعت عبارت از ایجاد رابطه بین تغییرات غیر قابل کنترل خارج از محیط صنعت ، با تغییرات قابل کنترل داخل محیط صنعت می باشد . بنابر این انجام عمل پیش بینی مستلزم مطالعه و آنالیز دقیق عوامل محیط خارج است . در بسیاری از موارد ، مطالعه این عوامل با بررسی روند حرکت آنها در گذشته قابل دسترسی است . باید توجه داشت که مقادیر پیش بینی نمی توانند بطور صد در صد با آنچه در عمل پیش خواهد آمد ، تطابق داشته باشند ، ولیکن استفاده از روشهای علمی و تجربه شده در امر پیش بینی باعث می شود نتایج حاصله به واقعیت نزدیک شوند .
 
 
 
فهرست مطالب

 

بخش اول : اصول و روشهای پیش بینی

-1 تعریف پیش بینی 2
-2 اهمیت و لزوم پیش بینی 2

-3 انواع روشهای پیش بینی 4

-3-1 روشهای نظری 5
-3-2 روشهای آماری و محاسباتی 7

-4 روشهای پیش بینی بر مبنای گذشته 8

-4-1 روش تقاضای واقعی دوره قبل 10
-4-2 روش میانگین ساده 11
-4-3 روش میانگین متحرک 12
-4-3-1 روش میانگین متحرک با در نظر گرفتن تغییرات فصلی 14
-4-4 روش میانگین متحرک وزنی 16
-4-5 روش هموار سازی نمایی یا نمو هموار ساده 17
-4-6 روش نمو هموار با اصلاح روند 21
-4-7 تکنیک تعیین معادله خط روند 25
-4-8 روش هموار سازی نمایی با الگوی فصلی 28
-5 روشهای پیش بینی علت و معلولی- روش تحلیل رگرسیون خطی 33
-6 اندازه گیری دقت روشهای پیش بینی 37
-7 کنترل پیش بینی 38
 

بخش دوم : برنامه ریزی و کنترل تولید و موجودیها

 

فصل اول : مقدمه ای بر برنامه ریزی و کنترل تولید و موجودیها

-1 مقدمه 40
-2 تعریف موجودی و کنترل موجودی 41
-3 طبقه بندی موجودیها 41
-4 عوامل هزینه در کنترل موجودی 42
-5 رابطه بین هزینه موجودیها با سیاستهای کنترل موجودی 44
-1-6 انواع سیستمهای کنترل موجودی 11

 

فصل دوم : انواع سیستمهای کنترل موجودی

-1 مقدمه 45
-2 طبقه بندی ارزشی اجناس 46
46 ABC -2-1 روش اعمال طبقه بندی
47 ABC -2-2 کاربردهای طبقه بندی
-3 سیستمهای مختلف سفارشات 49
-3-1 سیستم نقطه سفارش 49
-3-2 سیستم دوره سفارش 51
-4 ساده سازی سیستمهای نقطه سفارش و دوره سفارش 52
-4-1 سیستم دو ظرفی 52
-4-2 سیستم بازدید عینی 53
 

فصل سوم : مقدار سفارش اقتصادی

-1 مقدمه 54
-2 ساختار مدلهای تعیین مقدار سفارش اقتصادی 55
-3 مدل کلاسیک تعیین مقدار سفارش اقتصادی 56
-4 مدل تعیین مقدار سفارش اقتصادی در حالت دریافت تدریجی کالا 61
-5 تعیین مقدار سفارش اقتصادی وقتی کمبود مجاز است 65
-5-1 مدل تعیین مقدار سفارش اقتصادی وقتی کمبود قابل جبران است 65
-5-2 مدل تعیین مقدار سفارش اقتصادی وقتی کمبود قابل جبران نیست 68
-6 مدل تعیین مقدار تولید اقتصادی وقتی کمبود مجاز و قابل جبران باشد 71
-7 تعیین مقدار سفارش اقتصادی در حالت وجود تخفیف بر قیمت 75
-7-1 مدل تعیین مقدار سفارش اقتصادی درحالت وجود تخفیف کلی 75
-7-2 مدل تعیین مقدار سفارش اقتصادی در حالت وجود تخفیف افزایشی 83
-8 مقدار سفارش اقتصادی چند کالا و نقش محدودیتها 86
-8-1 مقدار سفارش اقتصادی چند کالا در حالت وجود یک محدودیت 86
-8-2 مقدار سفارش اقتصادی چند کالا در حالت وجود دو محدودیت 88
91 EOQ -9 تجزیه و تحلیل حساسیت فرمول

 

فصل چهارم : نقطه سفارش مجدد و ذخیره احتیاطی

-1 مقدمه 94
-2 تعریف نقطه سفارش مجدد 96
-2-1 عوامل مؤثر در تعیین نقطه سفارش مجدد 97
-2-2 تعیین نقطه سفارش مجدد در مدلهای قطعی کنترل موجودی 97
-2-2-1 تعیین نقطه سفارش مجدد بر حسب موجودی در دست 98
-3 مدلهای احتمالی 101
-3-1 الگوریتم عمومی تعیین نقطه سفارش مجدد و ذخیره احتیاطی در حالتی که
مدت تحویل و تقاضا در طول مدت تحویل با توزیع نرمال مشخص باشند
پیوست یک - جدول نرمال استاندارد 105
پیوست دو - نمونه سؤالات امتحانی 106
فهرست منابع و مراجع 117
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336

همکاری در فروش فایل   فروشگاه فایل  کسب درآمد دانشجویی از فروش فایل

:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()